

Sinossi
Questo libro riflette sull'influenza esercitata dal concetto di vantaggio competitivo. Il vantaggio competitivo - cioè la capacità di offrire all'acquirente prodotti a costi più bassi degli altri, o benefici unici che giustifichino un premium price - è particolarmente rilevante nel determinare il successo di un'impresa. In che modo essa raggiunge una leadership di costo? E come si differenzia dai concorrenti? Porter dimostra come le imprese possano creare e sostenere un vantaggio competitivo all'interno del proprio settore e come i manager possano valutare la posizione competitiva della propria impresa, realizzando le azioni capaci di migliorarla. Il libro illustra principi e strumenti volti alla creazione di un vantaggio competitivo nei costi o nella differenziazione, mostra come la scelta dell'ambito competitivo giochi un ruolo essenziale nella creazione del vantaggio competitivo, e introduce lo strumento fondamentale per chi opera scelte strategiche della catena del valore, che permette di analizzare le principali attività che un'impresa svolge per progettare, produrre, vendere e distribuire prodotti o servizi.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 598
- Data di uscita: 04-03-2011
Recensioni
Below are key excerpts from the book that I found particularly insightful: 1- "Both industry attractiveness and competitive position can be shaped by a firm, and this is what makes the choice of competitive strategy both challenging and exciting. While industry attractiveness is partly a reflection o Leggi tutto
Michael Porter has unquestionably been to corporate strategy what Mendelejev was to chemistry with the periodic table or von Linné to botany with the taxonomy system. But perhaps different from these two, for our purposes here it is a tricky task indeed to separate one piece of Porter ́s work to rev Leggi tutto
Understanding competition in the business world is what this Harvard Professor is all about, he believes capitalism is our best benefactor and our savior in the future. This is the book for understanding what business is all about. Though a bit dated, if combined with his new writings it gives you a Leggi tutto
Questo libro di Michael Porter è un capolavoro dell'analisi strategica, fornendo un approfondimento dettagliato su come le aziende possano ottenere e mantenere un vantaggio competitivo. Sebbene pubblicato per la prima volta nel 1985, il testo rimane una pietra miliare per comprendere le dinamiche co Leggi tutto
If they were ever relevant, this book's theories are almost completely outdated and misleading now. Still the core concepts are useful to understand, because they've been drilled into the heads of most MBA's – and many haven't learned to question Porter's dangerously misleading precepts. Learning the Leggi tutto
I'd be loathe to recommend this book to anyone outside of a business degree or the financial industry. It certainly reads like a theory dug up from the schools of higher education. Of course, we can't forget how some of the best stories and legends deal with competition and leaders. Why would people Leggi tutto
So, I might as well admit to myself that his books are going to take multiple reads (listens) to fully grasp. The information is laid on fast and thick. While "Competitive Strategy" still takes the cake for his most influential work, this is nothing to scoff at, and the closing section on attacking
Michael Porter is obviously a brilliant mind in the line of business strategy, but I did find this book very hard to read. It seemed to jump from points to point and unfortunately the examples cited are somewhat lost on a younger generation lacking the historical context of the firms mentioned. Cont Leggi tutto
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