Partire dal perché. Come tutti i grandi leader sanno ispirare collaboratori e clienti
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Sinossi
"Non conta che cosa fate, ma perché lo fate". Perché alcune persone e alcune organizzazioni sono più innovative, più influenti e più profittevoli di altre? Perché alcune riescono a portare alla fedeltà i propri clienti e altre no? Studiando il comportamento dei leader e delle aziende vincenti di oggi (e non solo di oggi), l'autore ha scoperto che tutti pensano, agiscono e comunicano esattamente nello stesso modo. Qual è allora il loro denominatore comune? I leader e le organizzazioni che sono animate da uno scopo o da un ideale profondo, e che sanno comunicarlo, hanno una marcia in più sono più innovativi e più capaci di costruire business redditizi, hanno collaboratori e clienti più fedeli e, soprattutto, riescono a replicare il loro successo nel tempo. Steve Jobs, Martin Luther King e i fratelli Wright, pur in campi tanto diversi, condividono lo stesso segreto: tutti sono "partiti dai perché". Saper partire dai perché non richiede particolari doti innate, ma richiede metodo e disciplina. In questo libro l'autore ha attinto a un ampio ventaglio di casi personali e aziendali reali per costruire un vero e proprio nuovo modello, affascinante e anticonvenzionale, di ciò che realmente serve per guidare e ispirare le persone.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 224
- Data di uscita: 16-05-2016
Recensioni
Great TED Talk, but not enough to carry a book. The author utters the same platitudes over and over. The main concept is that persuasive argument starts with connection, then emotions, then facts. This goes back to Aristotle and is nothing new. The plus-value here would come from present real world
Simon Sinek gave a really great TED Talk that summarizes the argument of this book: when we get caught up in the details of HOW and WHAT we are working on, it is very easy to forget WHY we are doing it. For example, at the turn of the 20th century, the Wright brothers were trying to build something
I am only on page 90 and this book is driving me nuts. I usually don't review a book or make a comment before I have finished reading it but I have to get this off of my chest so I can power through the rest. First of all, I agree 100% with Sinek in that a company has to have an established vision a Leggi tutto
DON'T WASTE TIME READING THIS. WATCH THE VIDEO ON YOUTUBE INSTEAD. I was lured by this book because of Sinek's TED video. Great video and idea, and I should have stopped there. I feel that the book can be cut by 75% without losing its message. What's really annoying is the overuse of Apple as a exam Leggi tutto
One good point, offered with endless repetition, extreme oversimplification, and annoying inconsistencies, in a bad writing style.
I will start asking myself WHY am I doing this now. Why did I want to read this book? Why did I do that? Why? Why? Why? This book inspires me to think creatively by asking why. After we know why then we ask how and finally what. I rated it 3 stars because I found too much-repeated information in this b Leggi tutto
Loy Machedo’s Book Review – Start With Why by Simon Sinek TED Talks is an incredible platform for someone to either make it or break it. And in the case of Simon Sinek, the 5 Million plus views he received on his talk not only must have catapulted him to the ‘Management Guru’ status, it also ensured Leggi tutto
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