

Sinossi
Nel 1995, D&AD ha pubblicato un libro sull'arte di scrivere per la pubblicità. Benché un po' datato, questo manuale rimane tutt'oggi un'importante opera di riferimento: una vera bibbia per direttori creativi. Il volume è un'edizione riveduta e aggiornata di questa pubblicazione. Considerato l'ambito più impegnativo della pubblicità, il copywriting è solitamente affidato ai più talentuosi professionisti - generalmente titolari o direttori d'agenzia. Questo libro comprende una selezione di lavori e saggi di 53 dei professionisti più in vista del mondo, tra cui star del copywriting come David Abbott, Lionel Hunt, Steve Hayden, Dan Wieden, Neil French, Mike Lescarbeau, Adrian Holmes e Barbara Nokes. Le lezioni presenti in queste pagine vi aiuteranno a creare messaggi chiari e persuasivi, che siate alle prese con un discorso motivazionale, un coinvolgente web banner o una lettera incisiva. Un libro indispensabile per i professionisti della pubblicità e del marketing, ma che può rivelarsi molto utile anche per chiunque abbia bisogno di coinvolgere o influenzare il proprio pubblico comunicando su internet, su carta stampata o di persona.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 544
- Data di uscita: 10-05-2018
Recensioni
What an amazing, insightful read! Every copywriter, or anyone who works in advertising should read this book. Written in 1995 by 32 of the world's best copywriters, it gives you a glimpse into their lives, experiences and what inspired them to do the great work they did over the years. It also makes Leggi tutto
Why is this the Copywriting Bible? Mostly because it reads like one; the chapters sometimes echo each other's truths, sometimes they contradict them. It's also because it's full of wisdom from some of the best copywriters that have graced the world. And by world I mean press ads mostly. (It felt irre Leggi tutto
Made me think a lot of people in this book are not very good at writing copy. Also got a bit sick of ads from 60s and 70s. Too many examples of misogynistic references or just echoes of that culture in the agencies of that era. There's like 2 women's work in this book. Also made me realise how vapid Leggi tutto
Every copywriter should have this book lying on their work desk.
Portfolio de trabalhos premiados de diversos copywriters que dão as suas dicas de como ter sucesso no ramo da publicidade criativa. Trata-se de uma edição renovada, com novos textos, mas ainda assim os trabalhos de exemplo são datados. Conteúdos mais atuais, menos texto e mais imagens, resultariam n Leggi tutto
There's plenty of wisdom in many of the contributors' advice, but there's also a good deal of pretentious drivel about pencils. Many of them point out how much the craft has changed in recent years, yet most of the examples shared are older with only a couple of TV spots featured and nothing digital Leggi tutto
I love how the average GoodReads user fails to out-write a baboon. They'll write anything for clicks but an honest review. Hell, even ChatGPT could write a better one - the free version at that. Take, for example, the feminists here: they'll moan and screech about the supposed "misogyny" present in th Leggi tutto
TODO full review: = This is a book about (award-winning) copywriting. Some of which you may have even seen. Overall, I learned much. I learned from the start, and through right until the end, I have no clue what copywriting is about. In the wise words of Nick Abury, What meat is this? (p. 034) +++ Som Leggi tutto
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