

Sinossi
Tutti parliamo di musica: qual è la canzone o il gruppo preferito, qual è lo strumento che stuzzica, emoziona o immalinconisce. Ma chi sa definire cos’è realmente la musica, o stabilire con precisione la differenza tra un rumore e una nota? Chi sa dire perché il primo è brutto e la seconda è bella? E perché certi suoni sono capaci di intristirci o entusiasmarci? Molte persone sono convinte che la musica sia interamente fondata sull’arte. Non è così. Sotto la componente creativa della musica ci sono le leggi della logica, dell’ingegneria, della psicologia e della fisica, e nel corso degli ultimi due millenni l’evoluzione della musica è stata una continua interazione tra arte e scienza. Il primo libro che rivela in modo agile e divertente ciò che perfino chi fa musica spesso ignora ma che farebbe bene a sapere, e aiuterà anche i semplici appassionati ad aumentare il proprio piacere d’ascolto.
- ISBN: 8862568584
- Casa Editrice: Salani
- Pagine: 304
- Data di uscita: 26-01-2012
Recensioni
You know that physics teacher you had that one time? That really dorky British guy with the seriously twisted sense of dry humor, left-field analogies that actually helped you understand, and killer taste in music? Well, guess what? He wrote a book! And it's this one! Yeah! Of course I didn't have Jo Leggi tutto
John Powell's How Music Works is hands-down the best introduction to music theory that I've ever read, and I've tried reading more than one! Powell manages to convey a considerable amount of information in a wonderfully breezy and conversational format. The author has a background in physics, and di Leggi tutto
An Arpeggio of “Aha” moments Do you know what is an “Aha” moment? It is not a moment when you learn something completely new. No, such moments are restricted to things that you think you know (whether consciously or subconsciously), but actually don’t know. These are those light-bulb moments that sud Leggi tutto
A nice little book that teaches many little things about music (esp. western) to laymen. For example the concept of timbre, tempo, counterpoint, fugue, major and minor keys, etc. There are also * Interesting stories: e.g., Bach wrote a prelude (in C major) entirely of arpeggios (chords played as ind Leggi tutto
A charming, messy book about music theory. John Powell is very passionate about music and explains it to you with the exuberant energy of that one substitute teacher that you've always remembered. He runs through topics like harmonics, resonance, scales, musical notation, why classical pieces have su Leggi tutto
Citazioni
Al momento non ci sono citazioni, inserisci tu la prima!