

Sinossi
Questo è uno dei rarissimi libri che nascono essendo già dei classici. Vedono là luce, cioè, dopo anni in cui la profondità delle ricerche svolte e l'efficacia didattica dell'insegnamento hanno reso celebre nell'ambiente il nome dell'autore. Sicché quando tutto ciò si solidifica e prende forma in un libro, già sono migliaia le persone pronte a riceverlo. "Anatomia di una storia" di John Truby è uno di questi libri. Basato sulle lezioni del suo pluripremiato corso, "Great Screenwriting", il libro costituisce un originale modello di analisi della sceneggiatura e al tempo stesso un manuale pratico di scrittura. Truby ci mostra le basi fondamentali di una storia, così importanti da essere considerate irrinunciabili da ogni scrittore. Da questo procede poi, attraverso ventidue passi, a illustrare il percorso necessario al racconto di una grande storia. E in questo suo procedere possiamo riconoscere le stazioni indicate da Propp in "Morfologia della fiaba" piuttosto che i tre atti aristotelici mutuati dalla "Poetica". Una differenza di sostanza rispetto a quasi tutti gli altri grandi didatti della sceneggiatura.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 270
- Data di uscita: 03-12-2009
Recensioni
This is an extraordinarily useful guide to understanding why and how stories work. Some writers are just naturally able to know what needs to happen in a story. They innately know what beat needs to happen, when it needs to happen, and -- most importantly -- WHY it needs to happen. These writers mak Leggi tutto
The Anatomy of Story is not your average writing guidebook. What sets it apart is Truby's emphasis on interconnection between characters (specifically how the hero is not as important as how the hero relates to other characters and how those secondary and tertiary characters must be a reflection of
It's a bedrock truth of writing that the oldest scam in the game is writing about writing. Most writing books are junk, and the reason they're junk is that they push formula, transforming art to engineering. They reduce everything to archetype and suggest logical, linear approaches to what is in fac Leggi tutto
I've read over 150 books on writing, and I can throw them all away now. This book is, by far, the best book ever written on the subject of how to tell a story. The book breaks stories down to seven basic steps: 1. Problem/Need - The problem is what the character is dealing with as the story opens. The Leggi tutto
I have, first of all, a beef with Mr. Truby. At an early point in the book, he says, literally parenthetically, "I'm going to assume that the main character is male, simply because it's easier for me to write that way" (40). And he does. Throughout the book, he uses the pronoun "he" exclusively---no Leggi tutto
All in all, I'd say this book was good. It wasn't great, it wasn't poor, it was just plain good and not much more. It's a how-to guide basically, for people who want to be writers (particularly screenwriters). There was lots of good advice and insight. The pages are littered with story breakdowns, c Leggi tutto
Fabulously insightful, practical, hands-on guide to storytelling. Should be read and reread.
بهزودی در این مکان نظرات اینجانب نصب میشه. :دی *** خب، الوعده وفا! تنها دلیلی که باعث میشه هنوز حرکت در مه برام در اولویت باشه نسبت به آناتومی داستان، اینه که حرکت در مه کتابیه که برای نویسندهی فارسیزبون نوشته شده. منظورم این نیست که الزاماً از المانهای بومی حرف میزنه، منظورم اینه که حرف همدیگه Leggi tutto
Citazioni
Al momento non ci sono citazioni, inserisci tu la prima!