Le nuove regole della scrittura. Strategie e strumenti per creare contenuti di successo
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Sinossi
Nella società digitale, le parole sono i nostri emissari: raccontano al mondo chi siamo. Il modo in cui scriviamo può farci apparire intelligenti o stupidi. Ma può anche farci passare per persone confuse, sciocche o noiose. Una norma, questa, valida per buttare giù un listicle, per usare SlideShare e persino per maneggiare i termini che stiamo utilizzando in questo preciso momento. Ciò vuol dire che occorre scegliere le parole con cura, usare uno stile gradevole e parsimonioso, ricorrere a un'empatia sincera nei confronti del lettore. Ma significa anche prestare attenzione alla capacità, spesso trascurata, di fare marketing dei contenuti: saper scrivere e raccontare bene (ma davvero bene!) una storia vera. Essere in grado di comunicare nella scrittura è anche il fondamento del content marketing. In questo libro Ann Handley mette al servizio tutta la sua esperienza per guidarci nel processo e nelle strategie di creazione, produzione e pubblicazione dei contenuti, con consigli pratici pensati per ottenere risultati sicuri. Le lezioni e le regole di cui l'autrice ci fa dono possono applicarsi facilmente a tutti i contenuti online: pagine web, homepage, landing page, email, marketing, blog, post su Facebook, Twitter, LinkedIn e tutti gli altri social media. Le nuove regole della scrittura è una guida pratica alla creazione e pubblicazione di qualsiasi tipo di contenuto online, destinata a chi lavora per un grande brand o per una piccola azienda, o anche solo per se stesso.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 266
- Data di uscita: 26-02-2016
Recensioni
While the author has a very readable style and the book is broken up into easy to read sections, I found most of the information either repetitive or just plain tips I already knew. For example, the notion of "writing for one person" is pretty common, as were the tips for attention-grabbing headline Leggi tutto
I took a number of writing classes in school and none of them prepared me for writing in the business world. For my first few assignments for work, I found that I was spending far too much time drafting, just to have it be so reworked that I hardly recognized it by the time it was published. To be t Leggi tutto
Overall I was a bit disappointed by this book. I think had expectations that this would unlock some secret writing ability within myself but surprise surprise it doesn't work like that. I really liked the beginning of the book where the author focused on marketing / content marketing instead of ficti Leggi tutto
I love Ann Handley's style of writing and she shares great tips for writers as well as content marketers and bloggers who write a lot. I'd recommend this plus Content Rules, Ann's first book, for anyone that wants to blog and work in social media. Great read!
This book had a LOT of useful concepts. My favorite concept (and the one I've been using at work recently) is identifying an audience and then excercising relentless empathy for them. Everybody writes is a philosophy, guide and lisg of insights into writing content. It hinges on the premise that ever Leggi tutto
I enjoy Ann Handley's writing, so of course I got her new book when it was released recently. Even as a professional writer and former English major, I found the book valuable, in several ways. First, validation -- here's someone who cares about the quality of the writing we read, even on webpages an Leggi tutto
Ann Handley does a great job of sharing many tips to improve writing skills, particularly when each of us are creating content daily on Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, and via email. Her focus is on reader-centricity and really caring about your audience. Her formula is utility, inspiration a Leggi tutto
The second edition, the second version, v2.0 - whatever you want to call it, the difficult second album this is not. Expanded, brought up to date, this is a go to reference for any writer out there, whether they’re a pro or someone looking to simply get better. Read it as a reference book, or from c Leggi tutto
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