

Sinossi
In questa guida innovativa David Meerman Scott - a quattro mani con la figlia Reiko - disegna una nuova mappa per costruire una cultura aziendale efficace e vincente, capace di approfondire le ultime tendenze del branding, ponendo al centro della riflessione la fidelizzazione del cliente intesa come conoscenza, condivisione e community. Valori fondamentali da cominciare a vivere, in primo luogo, all'interno delle aziende: i primi fan dovranno essere, infatti, i dipendenti stessi, che devono essere responsabilizzati per iniziare così a provare passione per quello che fanno. Perché è la fedeltà il motore che rende tutti noi partecipi, sia in veste di collaboratori sia in qualità di clienti, come quando tifiamo per una squadra e ci sentiamo parte delle sue vittorie e sconfitte. Interviste a imprenditori, esempi di start-up innovative e organizzazioni no profit, storie di aziende grandi e piccole del mercato statunitense ma anche italiano ed europeo, vi consentiranno di trarre ispirazione e di introdurre immediatamente nel vostro business le teorie descritte nella versione italiana di Fanocracy: per partire subito a creare il vostro fandom. L'edizione italiana ha un'introduzione di Cristiano Carriero e casi di studio di aziende e start-up italiane, come Banca Ifis, Brasilena, Burger King, FAGE e Taffo.
- ISBN: 883600007X
- Casa Editrice: Hoepli
- Pagine: 256
- Data di uscita: 05-02-2021
Recensioni
The book contains a lot of examples across a variety of industries and sectors. Having said that, it felt too much a reflection of the authors' lives and habits and not true applicable advice I can exercise in starting a business. Certainly, having read the anecdotes, the reader is free to draw her
I've been a fan of David Meerman Scott's writing since I was a young PR pro decades ago. When I heard that Fanocracy was coming out I was thrilled. As someone with a background in a little cog-sci, I was intensely interested in the science (which his daughter, Reiko Scott, brings to the table) behin Leggi tutto
Praticamente inutile, forse adatto solo a chi non ha mai letto né passato del tempo su un social o che non si guarda intorno.
Anyone in business can get something out of this book! Whether you sell products or services, this book illustrates how fans are made and why a passionate fanbase is essential to every business.
As a lifelong fandom participant (comic cons, midnight book signings, buying merchandise, fan fiction etc), this book gets it right when considering the enthusiasm and loyalty of fandom! It is engaging throughout, easy to digest, and thought provoking. From cover to cover, I enjoyed reading "Fanocra Leggi tutto
FANOCRACY is not just another business book. It’s a revelation. There is a fundamental truism of business that most people working today have never learned or have simply forgotten in our hyper-digitized world: regardless of the sector we are in, or the product or service that we offer, we are all in Leggi tutto
It’s like some kind of inspirational soup for the Marketing Soul. Fanocracy is an inspiration. Many marketing books describe a perfect scenario which often leaves me thinking, “That’s fine for them; they’re a big company. But my little company could never do it.” As you read Fanocracy, you say, “Hey Leggi tutto
Citazioni
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