

Sinossi
La vasta produzione cinematografica di Sergej M. Ejzenstein è sempre stata accompagnata da una intensa produzione teorica e saggistica. Questa raccolta di articoli, che vanno dal 1928 al 1940 - con la sola eccezione del saggio su Dickens e Griffith, del 1944 - rimane indispensabile per la conoscenza dello sviluppo della teoria cinematografica e dell'analisi dell'uso del sonoro. La trasformazione visiva, e quindi filmica, di un'idea - o di una scrittura deve, secondo il regista, trasmettere allo spettatore emozioni e sensazioni che si rivelino utili per un esame critico della realtà che non si fermi alla superficie dei fatti, e soprattutto deve coinvolgere in prima persona il regista stesso attraverso una sua diretta partecipazione creativa.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 300
- Data di uscita: 20-05-2003
Recensioni
I may have approached reading Film Form from the wrong angle. I initially approached it as an artist, looking for a critical approach to film-making. In this, I was disappointed. Part of the problem is that Eisenstein tries to take a scientific approach to something that cannot be systematized - the Leggi tutto
3.5
brilliant film theory; holds that film is always about revolution, and any film should incite one in the viewer. replace the catharsis from the aristotelian model of drama with incitement/invitation to revolution, and you've essentially got it.
إذا أردتَ القراءة عن السينما، فيكفيك قراءة كتاب أو أثنين لآيزنشتاين -ستانلي كوبريك
Absolutely essential writings about film, very glad I watched like all the major movies pre-1930 before reading because context is necessary. Lots of takeaways but my favorite is that Eisenstein despises long-takes and I wish he'd lived long enough to say mean things about Birdman
This book is extraordinary. America, especially D. W. Griffith may have mastered editing, but he did so for underlining important things, such as cutting on close-ups or wide-shots with continuity, to see clearer the expressions of actors or to see the space around them. But soviet filmmakers made e Leggi tutto
brief essay forthcoming - eisenstiens critique of griffith pinpoints the dickensonian moralistic roots in all cinema, beginning with the dynamics of the "chase scene"...and thats just for starters. just you wait until you bite into the juicy essay on joyce, damn it! Eistenstien is a gifted writer an Leggi tutto
Seminal. Period. It's all about montage, sure, but people don't recognize the linear editing as much as they should. Read his theory - it's about cell-to-cell, not necessarily sequence-to-equence. Just ask Brian DePalma. He's been cribbing on this shit for decades.
Es un libro que te obliga a la re-lectura, sin embargo también se ve el paso del tiempo y la evolución en el cine. La manera en qué se veía el séptimo arte y cómo se trabajaba y la gran diferencia de cómo se trabaja. Es un libro del cuál vas a aprender mucho, pero te aconsejo que antes veas la pelícu Leggi tutto
Citazioni
Al momento non ci sono citazioni, inserisci tu la prima!