Sinossi
Pubblicato dapprima in Russia, dove è ormai divenuto un classico accanto ai testi di Stanislavskij, e già tradotto in numerose lingue, il libro di Donnellan si propone di aiutare l'attore a superare le difficoltà, le paure e le inibizioni che spesso ostacolano la sua capacità d'interpretazione. Quasi ogni interprete, nel corso della sua carriera, sperimenta momenti più o meno dolorosi di crisi, di disorientamento. Di "blocco". In maniera metodica e avvincente, precisa e umoristica, il regista anglosassone risponde efficacemente a tutte le "grida d'aiuto" lanciate dagli artisti, che danno anche il titolo ai diversi capitoli dell' opera, proponendo nuove definizioni dei meccanismi della lingua, dello spazio e del personaggio e affiancando così il lettore-attore nel cammino verso un'interpretazione fluida e colma di energia. Convinto che l'attore debba non tanto guardare in se stesso ma piuttosto dirigere ogni azione in palcoscenico verso un "bersaglio" capace di dar senso al suo essere in scena, l'autore, con l'ausilio di una vasta gamma di esercizi pratici e di acute considerazioni sulla vita e sull'arte, libera l'artista da ogni impasse interpretativa.
- ISBN:
- Casa Editrice:
- Pagine: 159
- Data di uscita: 12-04-2007
Recensioni
This is one of my favorite books about acting and is as valuable for the director as it is the actor. This is not a book for beginners. It's primarily a book about how to break through blockage in rehearsal and performance. It's very heady and assumes a thorough understanding of acting and the found Leggi tutto
Really great way to think about acting, but even better when considered as a directing book. The tools he outlines in the book are great to contextualize relationship, stakes, and the self-fulfilling prophecy of fear (the number one cause of a bad performance is fear that you'll give a bad performan Leggi tutto
I hate reading books about acting because they get so academic and technical; as if there is one way to act, one way to be truthful with a text. The Actor and the Target forces you to get out of your head and recognize that everything you need to act has always been in front of you. It’s like a manu Leggi tutto
Read this book if you want to understand life, and how tightly humans and nature are interlinked. Read it to see some of these connections more clearly. Read it to pay better attention to your surroundings. Read it to focus on what’s most important. Read it to forget your inner dialogue, your ego an Leggi tutto
Truthfully, this book about getting out of one's head is counterintuitively over-written. So much of it, however, is brilliant that I'm giving it 5 stars all the same.
A wonderful and insightful read on the nature of acting, and how acting is interwoven into our everyday lives. This book isn't just for the actor, it's for any thinking individual.
If I could do 3.5 stars for this book I would! I was recommended this book from an acting coach I had during my time studying Musical Theatre. I can see how this book my prove a useful tool to some actors, depending on their approach. For me however, my approach to acting is far different. That being Leggi tutto
El libro cumple muy bien su cometido: Ayudar al actor/actriz con los bloqueos a los que nos enfrentamos en ficción. Da herramientas muy útiles y perspectivas que ayudan a ver esos miedos con unos ojos más claros y amables. En resumen, todo se trata de la atención. ¿Dónde estoy poniendo mi atención? Leggi tutto
Citazioni
Al momento non ci sono citazioni, inserisci tu la prima!